Pisanje števk in števil
(Mesec januar ... prvi razred po šolah v Sloveniji).
Prvošolci zdaj že nekaj časa ne delajo več samo vijugic in črt od črte do črte. Pričeli so pisati. Najprej števke, nato še prve črke. Pisanje števk bo izhodišče za kasnejše pisanje števil. Pa pišejo otroci pravilno? V šoli so jim pokazali, kako se piše pravilno. Kako pa pišejo doma – pravilno ali po njim najlažji poti?
Večina jih je komaj čakalo, da začnejo pisati števke. Do deset, sto, milijon, neskončno … Pisali so že doma, zato so jim števke všeč. ''Znam napisati vse do deset. Čisto lahko je!'' Pa je res lahko za vse?
Predno se lotimo tega, gremo najprej k osnovam. Starši, odgovorite si na naslednja vprašanja:
Sedi otrok pri miru, medtem ko piše v zvezek?
Ima otrok koncentracijo, da naredi nalogo do konca?
Lahko dela 15-20 minut samo eno stvar – šolsko nalogo?
Gre vse to brez jamranja, premikanja, petja, govorjenja, iskanja stvari in igranja z ostalimi?
Delanje naloge in koncentracija ni preprosta naloga za 6-letne otroke. Moteči elementi so mamljivi in bolj dinamični od sedenja in pisanja. Glasba iz radia, prižgan TV, glasen bratec, zvedava sestrica, starejši najstnik z največjo krivico na tem svetu v bližini, kuža pod nogami, maček na kavču, tablica in telefon, ki čakata na otroške roke … vse to moti koncentracijo otroka. STARŠI, vi morate poskrbeti, da bo otrok v času vaje pisanja osredotočen samo na eno stvar. Odstranite vse, kar je moteče oziroma naredite tako, da bo čim manj moteče.
Sedenje - Sedenje otroka za mizo naj bo normalno. Torej, sedi se tako, kot se mora. Vzravnano, z rokama na mizi. Na mizi naj bo samo zvezek in puščica. Vse ostalo v tistem trenutku oddaljite od mize.
Starš sedi poleg - Eden od staršev naj sedi ob otroku. Pokažite mu, kako naj piše, otrok naj sam nadaljuje do konca vrstice.
Kontrola - Kontrolirajte zapisovanje. Zapisovati se mora naučiti pravilno. Če je pravilno od zgoraj navzdol, potem tako in ne od spodaj navzgor, ker je tako lažje ali pa se je tako že od prej naučil. Če ne dela pravilno, ga / jo popravljajte tako dolgo, da bo zapis pravilen.
Doslednost – Otrok mora pisati po pravilih in od črte do črte. Če me gre ali pa, če napiše grdo, naj napiše ponovno. STARŠI, brez čustev, tukaj. Popravljali bodo 1x, 3x, mogoče 5x, potem nikoli več.
Osnova – Kar se Janezek nauči, to Janez zna. Otrok se mora na začetku naučiti pravilno in lepo pisati. Prvi in drugi razred sta vaja za pisanje. Od tretjega razreda bo pisanja vedno več.
Lepopis – Lepo pisanje je pomembno. Ni vseeno ali je otrok napisal lepo ali grdo. Če je napisal grdo mu recite, da mora napisati še enkrat. Parkrat bo tako ponavljal, nato si bo zapomnil.
Spodbuda – Pohvalite otroka, ko pravilno napiše nalogo. Vsak ima rad, če ga kdo pohvali ali če drugi vidijo, da je nekaj dobro narejeno.
Motivacija – Motivirajte otroka, da bo zdržal in dokončal nalogo. Fantom, večinoma, tu prej pade dol kot puncam. Puncam je pisanje izziv, fantom je to izguba časa. Lahko jim tudi kaj obljubite, da bodo dobili, ko končajo. Čeprav mi zagovarjamo, da ''nalogo je potrebno narediti, ker jo vsi sošolci in sošolke delajo in pika''.
Otrok se je potrudil in naredil nalogo. Pohvalili ste ga, še prej motivirali. Obljubili ste mu nagrado za opravljeno delo. Predlagamo nagrade, kot so: igra pri sosedu / -i, družabna igra s staršem, odhod na bližnje otroško igrišče ali na dvorišče, skupna peka piškotov, delanje čestitk … Če se le da, se izogibajte telefonu, tablici, računalniku ali TV kot nagrado. Razumemo, da tudi to pride, vendar čim manjkrat. Ker to je magnet, ki pride prej ali slej. Bolje slej.
STARŠI, vzemite si 15 minut čas, ko bo vaš otrok delal nalogo ali vadil pisanje in bodite poleg njega. V tistem času ne delajte nič drugega kot da opazujete svoje bitje, kako je pridno. Pohvalite ga in mu recite, da ga / jo imate radi ter da ste ponosni nanj / -o. Ni lepšega kot videti otroške ponosne iskrive ''oke''.
Ekipa 1.r